Translate

maanantai 30. kesäkuuta 2014

pääsykoetulokset,teinin ulkomaille päästäminen ja mummon muistisairaus sekä mukavan loman jatkoa..

mä en muuten päässyt sinne kouluun,niinkuin vähän ounastelinkin..kouluun pääsi 22 oppilasta ja mä olin 180 paikalla(!)eli ei ihan tiukalle mennyt..eipä siksi kyllä harmitakaan.joskus koitan uudelleen,kokemus oli hyvä.
huomenna pitäis päästää esikoinen ekan kerran yksin ulkomaille.tai ilman ketään sukulaisia.lähtee jalkapallojoukkueen kanssa espanjaan pelimatkalle.vähän jänskättää mitä teinipojat keksii,mutta eiköhän toi pärjää muuten.poika vaan on ollut kuumeessa viime tiistaista,ensiksi oli pari päivää kuumetta ja sen jälkeen iltaisin nostanut kuumeen melko korkeallekin.tänään käväistiin lääkärissä ja sai nielutulehdukseen lääkekuurin.ihan hyvä kun sai kuurin jospa ei espanjassa vaivaisi enää.
tänään iisalmen sukulaiset ovat olleet koko päivän tallinnassa ,tulevat yöksi tänne vielä ja huomenna jatkavat matkaa kotiinsa.me lähdetään muu porukka hartolaan mökkeilemään.mies ja nuorempi poika menee prätkällä ja minä ajelen myöhemmin illalla autolla perässä.sanoin voivani siivota ennen lähtöä,saanpa vähän rauhallista yksin oloa.hartolan mökillä on vielä perjantaihin asti mun vanhemmat meidän seurana ja jonain päivänä pitäisi mennä katsomaan enonkoskelle mun muistisairasta mummoa.hän asuu vanhainkodissa ja päivästä riippuen muistaa ja tunnistaa huonosti tai vähän paremmin sukulaisiaan.lapsensa tunnistaa joka kerta(eli äitini ja enoni)mutta meitä muita vain välillä.mummo on jo 88 vuotias ihana mummeli,mutta kyllä se toisen ihmisen muutos tuntuu melko pahalta.olen hoitanut paljon vanhuksia,mutta  tuntuu yllättävän pahalta kun itselle tärkeä ja rakas ihminen katoaa omiin muistoihinsa.  kuva vantaan seurakunnat.fi 


ilmojenkin pitäis loppuviikosta parantua!ihanaa olis päästä vaikka uimaan ensimmäisen kerran tänä kesänä luonnonvesiin. hauskaa kesän jatkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti